- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۵/۰۶/۰۴

آیا فقط آزادراه فقط مقصر اصلی رکود و بن بست شدن شهرستان میانه هست؟

 با سلام .قضیه دردناکی همشهریان میانه ای و عزیز ما را طی این سالها آزار داده و در این 12 سال  که از افتتاح آزادراه زنجان تبریز میگذرد  شهر میانه به بن بست خورد  و با فاصله ای پنجاه کیلومتری از ان آزادراه عبور کرد .در آن زمان اعتراضات زیادی شد البته به صورت لفظی نه جدی ولی پیامد های آن هم اکنون به بحران در شهرستان میانه تبدیل شده و دغدغه ذهن مردم میانه چرا آزادراه از میانه نرفت و تعطیلی صدها رستوران و کافه  و مکانیکی که هزاران فرصت شغلی ازدست رفت و بیکاری در میانه رشد صعودی گرفت بطوریکه میانه به رتبه اول بیکاری دست یافت  البته خشکسالی هم در آن مهاجرت ها  و بیکاری تاثیرگزار بود. نمیتوان همه مشکلات را گردن آزادراه انداخت.

اما مشکل عمده میانه از درجا زدن در گذشته ناشی میشود به چند دلیل در آن زمان که آزادراه افتتاح شد جاده ترانزیت از تهران تا تبریز دوطرفه و از حق نگذریم خطرناک بود ولی امروزه بعد از گذشت ده سال از آن زمان اکثر این محور در قزوین و زنجان و از بستان آباد تا تبریز و مرند چهاربانده و بصورت بزرگراه هست جالب آن که فقط حوزه میانه این جاده دوطرفه مانده بیش از آن که ما نگذشتن ازادراه از میانه مقصر بدانیم بیشتر از همه خود میانه ای ها مقصرند شاید تعجب کنید چرا که ما با عدم توجه به راه های خود در شهرستان و عدم تلاش و پیگیری مستمر باعث مرگ این جاده ترانزیتی کهن شده ایم و بزرگترین دشمن میانه ای در واقع بی توجهی خود میانه ای ها به پیرامون  بود  این جاده در زنجان و قزوین رقیب ازادراه تهران تبریز بوده و مورد استقبال است .و حتی در خبرهای جدید جاده زنجان میانه در حوزه استان زنجان در حال چهار بانده شدن هست . اگر آزادراه عبور نکرد این قضیه به هر دلیلی به اتمام رسید رفت و مانند نوشدارو پس از مرگ سهراب میماند که فلان نماینده م .ه  تلاش نکرد و .... تقصیرات به گردن یک نماینده بیندازیم  تا دلمان خنک شود ما میانه ای ها اگر انزمان بفکر ارتقا جاده ترانزیت موجود بودیم حال این جاده چهاربانده و بصورت بزرگراه بود و مطمئنا رونقش از زمان جاده ترانزیت در بیست سال پیش بیشتر بود چرا که آزادراه با موقعیت فعلی که از تپه های ماهوری و نقاط برفگیر و کولاک عبور میکند در برابر بزرگراه چهار بانده میانه که جاده ای هموار و صاف و غیر برفگیر و مهمتر بدون عوارض هست قابلیت رقابت ندارد حال زیبایی مناظر طبیعی جاده ترانزیت میانه این علاقه دو چندان میکرد . حال هنوز دیر نشده است بخاطر بی توجهی نمایندگان و مسئولان و فرمانداری شهرستان در گذشته و حال مردم میانه ضرر های زیادی در این مدت دیده اند هم از نظر تلفات جانی و مالی و هم از نظر اقتصادی مثل بیکاری  و هم از نظر ترافیک و  تلف شدن زمانعمر مردم در ترافیک جاده ای میانه .ولی نمایندگان فعلی و فرماندار و مردم باید توجه کنند در استان آذربایجان شرقی که کلیه شهرستان های ان از غنی و فقیر صاحب بزرگراه و حتی متصل به آزادراه هستند با این وضعیت فعلی میانه پیشرفتی نخواهد کرد و.به یک نوع شکاف زیرساختی میان میانه و استان ایجاد شده است . که استان همه نقاطش به تبریز و تهران بصورت بزرگراه متصل میشود و رونق میگیرند ولی یک شهرستان در استان آذربایجان شرقی مانند میانه از نظر کیفیت زیرساخت ارتباطی فاقد بزرگراه هست .و این یک نوع تبعیض تحمیلی بر مردم شهرستان میانه تلقی میشود که به نوعی ظلم میباشد 

 

حال اگر همشهریان عزیز میانه ای میخواهند دوباره این جاده رونق خود را بگیرد باید بیشترین تلاش شود تا بزرگراه سرچم میانه الویت ملی دولت شود انهم میسر نخواهد بود مگر با پیگیری مستمر مردم ،نمایندگان ، و مسئولان و بزرگان سیاسی شهرستان میانه.همچنین انتظارات مردم میانه از دولت و رییس جمهور بطور شفاف بیان شود و مطمئنا مردم در انتخابات ریاست جمهوری جواب مناسبی در قبال رفتار دولت خواهند داد . که امیدواریم دولت تدبیر و امید مردم شهرستان میانه را راضی بکنند

1
1